FARVEL TIL ÈN AF DE TROFASTE!

Hirtshals Boldklub må her i jubilæumsåret sige farvel til ét af de medlemmer, en leder, der har betydet uhyre meget for klubben.

Harry Andersen, Habbe, døde onsdag den 8. juli.

I næsten en menneskealder stod Harry Andersen i spidsen for fodbolden i Hirtshals. Han var en uforlignelig leder og allerbedst havde han det, når han som holdleder for klubbens førstehold samlede spillerne, fulgte dem op til kamp, og var ved deres side til sidste kampfløjt. Det var den nære spillerkontakt, der gjorde, at Habbe havde energi til at forsætte i rigtig mange år.

De helt store oplevelser havde Habbe i midten af 70’erne, da Hirtshals Boldklub rykkede op i Danmarksserien, og da han i 1986 blev udnævnt til æresmedlem i Hirtshals Boldklub. Samme år modtog han JBU’s sølvnål.

I 1981 stoppede Habbe som førstemand for fodbolden, men det var stadig ham, spillerne knyttede sig til. Og han var hele tiden tæt på fodbolden og dens spillere i Hirtshals Boldklub.

Harry Andersen, Habbe, satte sig solide spor - såvel sportsligt som menneskeligt - i Hirtshals Boldklub.

Begravelsen finder sted i Hirtshals Kirke lørdag d. 11. juli kl. 12:30

Æret være Habbes minde!