• Forfatters billedeadmin

Fodbolden er igen skudt i gang med nye tiltag i klubben

Så er der endelig igen åbnet op for fodbolden i Hirtshals Boldklub. Og det gælder heldigvis for alle vores årgange hos både børn, unge, senior og oldboys. Desværre er åbningen i første omgang begrænset til kun spillere og trænere, hvilket betyder, at der hverken må befinde sig forældre, tilskuere og osv. ved træninger og kampe. Dertil er både omklædningsrum og cafeteria lukket for offentligheden. Vi hæfter os dog ved, at vi igen har unge såvel som gamle tilbage på fodboldbanerne og det er fantastisk.

Som de fleste nok ved, er vores stadioninspektør Johnny Knudsen stoppet i klubben, hvorfor bestyrelsen hen over vinteren har arbejdet på at finde hans afløser. Det stod dog ret hurtigt klart, at det med klubbens begrænsede midler ville blive yderst vanskeligt at ansætte en person på fuld tid, som vi har været vant til siden 1970’erne. Derfor har vi måtte tænke alternativt og lavet følgende tiltag for at få tingene til at fungere i og omkring klubben.

- Flemming Heilesen er ansat som pedel med ansvar for udendørsarealerne, herunder pasning af banerne på Stadion og på Nejst. Flemming vil fast være at finde på stadion tirsdage fra 08:00 til 12:00. Vi skal hilse fra Flemming og sige, at han altid vil være klar til at aktivere flere hænder og frivillige med forfaldne opgaver. Dertil vil der naturligvis altid være kaffe på kanden med masser af tid til at få vendt alle de gamle gode klubhistorier.

- Klubben har også lavet en aftale med Gunhild Nicolajsen, der kommer til at stå for det indvendige i klubhuset. Det betyder, at der jævnligt vil blive rengjort i klubhus samt omklædning. Ligeledes vil Gunhild stå for vask af klubbens spillertøj.

Med disse aftaler er klubben helt klar til den kommende sæson hvad angår det praktiske omkring træning og kampe. Men som det kan udledes af ovenstående, har vi desværre ingen forpagter af cafeteria-delen. Derfor har vi i første omgang erhvervet os en automat, hvor der vil være mulighed for at købe kolde drikke ligesom der i cafeteriet vil være mulighed for at brygge kaffe. Vores håb er, at trænere, spillere, forældre og øvrige medlemmer vil bidrage med liv og kan finde anvendelsesmuligheder af lokalerne, hvor der blandt andet er storskærm og mulighed for tilslutning af spillekonsoller. Initiativer vil blive modtaget med kyshånd af bestyrelsen.

Hvad angår salg under klubbens 1. holdskampe, får vi også brug for frivillige kræfter her. Kaj Tyr står heldigvis stadig ved grillen, når han igen må, klar til at servere yderst veltilberedte pølser. Dertil søger vi en gruppe på ca. 10 personer, der på skift kan assistere Tyr med det øvrige salg fra vores ”Nye Tyr’s Biks ”. Har man nogle ledige timer i sin kalender 1-2 gange om måneden, ser bestyrelsen frem til jeres henvendelse.

Som afslutningsinfo omkring det praktiske kan vi heldigvis oplyse, at Johnny Knudsen ikke er helt væk fra Hirtshals Boldklub. Han fortsætter som klubbens kampfordeler ligesom han er indtrådt i trænerteamet omkring vores U14 drenge.

Nyttige telefonnumre:

Pedel Flemming Heilesen - 4250 5170 / Kampfordeler Johnny Knudsen - 6072 9894