Futsal-sølv til U13-drengene

Klar puljesejr, ændret turneringsform og flot finaleplads

Team Horne Hirtshals U13 drenge har et virkelig dygtigt Futsal-hold. Faktisk det næstbedste i hele Jylland. Man kan sågar påstå, at de faktisk er de allerbedste. Det vender vi tilbage til. .

Efter en klar førsteplads i deres indledende pulje, som blev afviklet fra November 2021 til Januar 2022 havde drengene kvalificeret til Liga 1 Jysk Mesterskab i Hadsund Hallerne, Søndag den 27. februar.

Drengene tog afsted med stor opbakning af forældre og flere andre spillere i U13 truppen, og det blev et ganske suverænt puljespil med 4 sejre ud af 4 mulige. 3-1 over Sønderborg, 6-1 over Ry Fodbold, 4-0 over Eastside Viborg og endelig 3-1 over AaB. Det betød en klar puljesejr med maximum 12 point og en flot plusscore på 13. Så skulle man jo tro, at det jyske mesterskab var på plads.

Ændret turneringsform

På grund af et afbud havde DBU Jylland lavet turneringsstrukturen om, så der skulle afvikles 2 semifinaler, og drengene skulle altså ud i endnu 2 kampe. Nr. 1 i puljen mod nr. 4 – og Nr 2 mod Nr. 3.

Hirtshals drengene fortsatte ufortrødent og det lykkedes at vinde semifinalen mod Sønderborg med 2-1 og dermed var man klar til en finale mod AaB, som man besejrede i puljespillet.

U13 drengene fra Hirtshals fik det desværre vanskeligt i finalen og trætheden meldte sig, og man kom hurtigt bagud 0-3 og så var det op ad bakke. Finalen endte til sidst med 5-1 til de rød/hvide fra Aalborg, og dermed Sølv til Team Horne-Hirtshals.

Men en normal turneringsform udelukkende med puljespil havde Team Horne-Hirtshals altså vundet guld i Liga 1 og de var de også det hold med flest scorede mål og flest sejre, og det er første gang i klubbens historie at et ungdomshold kommer hjem med en sølvmedalje i Liga 1.

Stort tillykke til spillere og trænerteam.

Team Horne-Hirtshals U13 spillere på billedet er fra venstre:

Lucas Bressay, Martin Wendelboe Bøcher, Yuel Tesfom, Seier Skov, Viktor Frederiksen, Nicolai Nittegaard, Victor Holm Schlie, William Lind, Marius Stage, Milo Therkelsen og Oskar Too. Trænerteamet er: Anders Holm Schlie, John Bressay Andersen, Tesfom Shmendi og Kasper Bang.