Hirtshals Boldklub indgår historisk tøjaftale med hollandsk traditionsbrand

Bestyrelsesformand Peter Sundbæk og Arie Kegel, CEO Masita, giver hinanden hånd på en underskrevet kontrakt og nogle spændende fremtidsperspektiver for begge parter.

Som den første klub i Danmark, har Hirtshals Boldklub netop indgået en tøjsponsoraftale med det hollandske sportsbrand Masita, der leverer alt indenfor sportsbeklædning, -udstyr og tilbehør. Det betyder, at fra 1. august 2024 vil samtlige af klubbens hold, både Hirtshals Boldklub og klubsamarbejdet Horne-Hirtshals, iklæde sig en ny specialdesignet spilledragt fra Masita.

Bestyrelsesformand i Hirtshals Boldklub, Peter Sundbæk, er særdeles tilfreds med at have lukket den unikke aftale:

”Vi er i klubben både glade og stolte over aftalen, som er den første af sin slags i Danmark. Vi ser frem til at iklæde vores spillere og trænere et produkt, som skiller sig ud fra mængden og som spiller perfekt ind i den udvikling, der netop nu sker i Hirtshals Boldklub. Vi har forhandlet os til en særdeles lukrativ 4-årig aftale, som skal være med til at sikre den økonomiske balance i byens største fritidstilbud i årene fremover og samtidig give vores partnere i lokalområdet en attraktiv platform for fremvisning af deres forretninger.”

Officielt vil samarbejdsaftalen træde i kraft fra 1. juni 2024, og man vil herfra gradvist overgå til Masita-produkter i begge klubber. Udover specialdesignede spilledragter, vil klubbens medlemmer få mulighed  for at købe lækkert træningstøj til attraktive priser.